În stare de bine

Classic Unlimited 2018

Proiect derulat de Asociația FAPTE

Turneul Classic Unlimited va poposi în 8 orașe din țară pentru a promova muzica clasică în rândul publicului larg prin cele 15 concerte ce vor avea loc în perioada septembrie 2018 – februarie 2019. Asociația Fapte din Cluj duce astfel muzica clasică în locații atipice precum sedii de firmă, ateliere, cafenele, tipografii sau sedii de bănci.

 

Durată: 8 luni

Aria de desfășurare: urban

Localități: București, Cluj-Napoca, Turda, Iași, Timișoara, Sibiu, Mureș, Oradea, Brăila, Botoșani

Buget proiect: 234.999,95 lei; proiect finanțat în cadrul Apelului 1

Domeniu: cultură

 

SCOP

Scopul Classic Unlimited este de a resemnifica înțelesul muzicii clasice și de a contribui la dezvoltarea audienței acesteia. Ne propunem să facem asta prin dezvoltarea unui spectacol muzical care aduce muzica clasică mai aproape de public, sub forme și în locuri care-i sunt mai ușor accesibile.

 

OBIECTIVE

  1. Organizarea a 15 concerte de muzică clasică în locații neconvenționale în perioada august 2018 – februarie 2019.
  2. Promovarea accesibilității și normalității muzicii clasice prin locațiile alese, formatul evenimentului și campania de promovare în perioada august 2018 – februarie 2019.
  3. Dezvoltarea audienței și creșterea accesului publicului la manifestări culturale alternative în domeniul muzicii clasice, în rândul celor 2000 de spectatori așteptați la cele 15 evenimente Classic Unlimited derulate în perioada august 2018 – februarie 2019.

 

REZUMAT

Classic Unlimited a apărut pe agenda Fapte ca o completare firească a demersului nostru de a aduce arta mai aproape de public, sub forme și în moduri care-i sunt mai ușor accesibile.

Classic Unlimited este un turneu de promovare a muzicii clasice în rândul publicului larg. Împreună cu pianistul Bogdan Vaida, ducem muzica clasică în locații atipice, dar simple, în locuri specifice vieții de zi cu zi. Poposim în sedii de firmă, ateliere, cafenele, tipografii și sedii de bănci; și mizăm pe familiaritatea locurilor și pe simplitatea evenimentelor pentru a ajunge la o audiență nouă, neobișnuită unor astfel de evenimente, și sperăm noi, promovăm accesibilitatea și „normalitatea” muzicii clasice.

În turneul de 15 concerte ajungem în 8 orașe și la un public de peste 2000 de spectatori. Prin locațiile alese, prin formatul și gratuitatea evenimentelor ne dorim să contribuim la diminuarea stereotipurilor „elitiste” din jurul acestui gen muzical și să îl promovăm ca pe unul accesibil oricui. Locațiile noastre sunt atipice concertelor de muzica clasică, dar simple, încercând să redea contexte specifice vieții de zi cu zi, și astfel să ofere publicului nostru încrederea și degajarea necesară pentru a participa la un concert de muzică clasică. Dorim să atragem un public nou pentru acest gen muzical nu prin excentricitatea evenimentelor și a locațiilor, ci dimpotrivă, prin accesibilitatea și simplitatea acestora. Mai mult de atât, artiștii noștri adaptează repertoriul muzical contextului și publicului fiecărei locații, înaintea fiecărei melodii explică ideea din spatele acesteia și îi povestesc spectatorului ce au urmărit compozitorii să transmită. Interacțiunea artist – spectatori, accesibilitatea și simplitatea evenimentelor ne așteptăm să contribuie în mod direct la educația artistică a celor 2000 de spectatori și să le trezească acestora interesul față de descoperirea altor evenimente de muzică clasică.