Școala Clubului de Mobilitate Urbană
Proiect derulat de Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială – AMAIS
Prin intermediul proiectului Școala Clubului de Mobilitate Urbană, 20 de persoane cu dizabilități de vedere din București vor participa, timp de 7 luni, la ateliere gândite să le dezvolte abilități de viață independentă (folosirea unui telefon mobil și a unui laptop, folosirea unui baston alb, gătit și activități casnice) cu scopul stimulării integrării persoanelor cu dizabilități congenitale sau tardive în comunitățile în care trăiesc.
Durată: 7 luni (1 septembrie 2022 – 31 martie 2023)
Aria de desfășurare: urbană
Localități: București și Jud. Ilfov
Buget proiect: 178,380.00 lei; proiect finanțat în cadrul Apelului 2/2022
Despre proiect
Potrivit organizației AMAIS, în România trăiesc în prezent peste 85000 de persoane cu dizabilități de vedere, dintre care aproximativ 5000 în București. Din cercetările realizate de organizație de-a lungul anilor, reiese că aceștia se confruntă, continuu, cu un puternic fenomen de (auto)izolare, generat, pe de o parte, de mediul construit neprietenos și, pe de altă parte, de lipsa accesului la educație de calitate, de lipsa unei infrastructuri culturale și sociale care să îi include sau de prejudecățile persoanelor tipice față de dizabilitate.
În absența unor soluții sistemice, persoanele cu dizabilități vor continua să fie izolate de comunitate, iar comunitatea, la rândul ei, va continua să ignore existența și nevoile persoanelor cu dizabilități. Proiectul Școala Clubului de Mobilitate Urbană are misiunea de a diminua aceste bariere, pentru integrarea persoanelor cu dizabilități congenitale sau tardive în comunitățile în care trăiesc.
Astfel, în următoarele 7 luni, 20 de persoane cu dizabilități de vedere din București (copii și adulți) vor învăța să folosească un telefon mobil, un laptop și un baston alb (folosirea aplicațiilor de mobil în deplasări și integrarea tehnologiei în mobilitate), vor fi sprijiniți în procesul de creare a unui CV și vor dobândi multiple abilități de viață independentă (gătit și alte activități casnice) și informații despre drepturile pe care le au, prin participarea la cele 20 de ateliere ale Școlii Clubului de Mobilitate Urbană, grupate în jurul unor nevoie de învățare identificate în rândul acestui grup vulnerabil, precum: mobilitatea, folosirea tehnologiei asistive, abilități de viata independentă, dezvoltare personală și profesională.
La finalul atelierelor, în cadrul proiectului va fi organizată o dezbatere publică ce va aduce împreună reprezentanți din administrația publică, sistemul de învățământ, mediul ONG, activiști pentru drepturile omului, cu scopul de a găsi soluții pentru incluziunea persoanelor cu dizabilități din România.