44 de copii și tineri performeri de top în diferite discipline sportive vor beneficia de echipamente noi
#ONGprezent! vorbește despre provocările cu care ONG-urile din România se confruntă în această perioadă. Despre soluțiile și inițiativele pe care le-au pornit pentru a trece cu bine de ea, atât pentru angajații și voluntarii lor, cât mai ales pentru benefiarii pentru care lucrează.
Facem o serie de interviuri cu organizații mari și mici, din toate domeniile de activitate, de la oraș sau din mediul rural, de peste tot din țară. Vrem să ne ținem la curent și să ne inspirăm unii pe alții, să ne sprijinim și să ne unim forțele, dacă e nevoie. Să fim prezenți, atenți, să avem grijă și să contribuim cu cât putem la eforturile pe care le fac autoritățile publice, mediul privat, mediul academic și mass media în aceste zile.
Eliza Nițescu
TOTUL ESTE POSIBIL
Cum este tranziția către „noul normal” generat de pandemia COVID-19? Ce schimbări au intervenit în organizație sau în relațiile ei cu alte organizații sau parteneri?
Încă de la începutul pandemiei, activitatea asociației TOTUL ESTE POSIBIL s-a reconfigurat în mare măsură. Obiectul nostru central de atenție îl reprezintă sprijinirea performerilor din diferite domenii pentru a continua să obțină rezultate de top în activitatea lor (elevi olimpici, sportivi de performanță). Din 21 martie am dat startul campaniei FONDUL DE URGENȚĂ, campanie activă și astăzi, un proiect prin care am fost alături de personalul din linia întâi implicat în lupta anti COVID-19. Am legat parteneriate cu asociații internaționale sau din România atât pentru finanțarea proiectului, cât și pentru implementarea acestuia, mai ales din punct de vedere logistic. Cantitățile mari de echipament de protecție și dezinfectanți nu ar fi avut cum să ajungă la spitale fără voluntarii din teritoriu, care nu au fost doar persoane fizice, ci au fost și asociațiile cele care au dat o mână de ajutor.De asemenea, am reconfigurat inclusiv campaniile educaționale în contextul pandemiei. În perioada Paștelui am dezvoltat o campanie prin care am promovat importanța igienei personale în rândul copiilor. Iepurilă Curățilă a fost programul prin care am instruit copii cu vârste între 3 și 14 ani cum să aibă mai multă grijă la aspectul “curățenia propriului corp”. În această perioadă, având în vedere lunga absență a copiilor de la școală și faptul că școala online nu se poate implementa în zonele în care nu există semnal la internet, avem în desfășurare programul ȘCOALA DE VARĂ, campanie în care copiii au primit un caiet de activități zinice și un set de rechizite pentru a putea continua să acumuleze cunoștințe și în perioada vacanței. În prezent, ne pregătim să atingem borna de 500 de copii care studiază după caietul de activități zilnice ȘCOALA DE VARĂ.Nu am ocolit nici domeniul social. Am primit numeroase semnale că în special în lunile martie și aprilie au fost zone rurale în care în special bătrânii și familiile numeroase au rămas complet fără posibilități materiale, iar în aprilie, cu ajutorul partenerilor finanțatori ai campaniilor “Grijă pentru bunici” și „Coșul cu alimente”, am donat peste 4 tone de alimente de bază la nivel național.
Care sunt provocările cele mai mari pe care le aveți acum și cum le abordați?
Principala provocare este lipsa de fonduri pentru campania națională adresată spitalelor. Chiar dacă numărul donațiilor făcute de noi în perioada martie – iulie a fost foarte mare (estimăm că vom ajunge la 70 până la finalul lunii), solicitările care vin în aceste momente din partea spitalelor sunt uriașe. În afară de echipament de protecție și dezinfectanți, ne sunt solicitate produse plecând de la articole banale, precum șervețele, hârtie igienică, lenjerii sau pijamale, până la aparatură și tehnică medicală (nebulizatoare sau monitoare pentru funcții vitale).
De asemenea, pe fondul nesiguranței locurilor de muncă, donațiile au scăzut dramatic, iar în ce privește sponsorizările de la companii, vorbim de o scădere a valorilor și aici, din cauza reducerii volumelor de business în trimestrul al II-lea al acestui an.
O provocare imensă o reprezintă și imposibilitatea de a ne dedica 100% campaniilor pentru performeri, pentru că sunt extrem de multe semnale de vulnerabilitate, atât de la spitale, precum menționam anterior, cât și de la familii care se confruntă cu lipsa hranei sau altor resurse pentru copii (rechizite, haine, încălțăminte).
Ce activități sau inițiative pregătiți pentru perioada următoare?
Deși există o incertitudine majoră legată de începutul anului școlar și condițiile de desfășurare a cursurilor, noi suntem focusați în sprijinirea domeniului principal căruia ne dedicăm majoritatea resurselor: EDUCAȚIA. Campania VREAU SĂ MERG LA ȘCOALĂ, prin care asigurăm resurse pentru elevi, clase sau școli, a început deja – strângem fonduri cu ajutorul persoanelor fizice și companiilor și căutăm furnizori, în special de ghiozdane. De asemenea, vom relansa campania MAI DĂ O PAGINĂ!, un program de stimulare a pasiunii pentru lectură în rândul tinerilor. Tot în domeniul educației, ne dorim ca până la finalul anului, campania BURSA DE VALORI, un program în care am inclus 20 tineri performeri de top în diferite domenii, să poată fi finanțată astfel încât lunar să asigurăm acestor tineri merituoși o bursă de studiu de minim 1.000 de lei, pentru ca ei să continue să progreseze în domeniile deja alese. De asemenea, până la finalul lunii iulie vom lansa o campanie dedicată sprijinirii educației în mediul rural sau comunitățile ori mediile urbane vulnerabile (cartiere limitrofe, cartiere sărace). Am primit multe semnale, în special din comune și sate, că la nivel de mobilier și tehnologie, unitățile de învățământ sunt complet depășite ca dotări, dacă mobilierul ce riscă să accidenteze copiii sau imprimantele cu peste 10 ani vechime pot fi numite dotări.Nici domeniul sportiv nu scapă din colimatorul nostru, cea mai apropiată campanie fiind implementarea cauzei “44 pentru 44, echipamente pentru micii campioni”, pe care am conceput-o și lansat-o cu ajutorul lui Andrei Roșu, odată cu ziua sa de naștere (pe 30 iunie). Astfel, 44 de copii și tineri performeri de top în diferite discipline sportive (de la caiac, karting, atletism, arte marțiale, escaladă, box sau înot sincron) vor beneficia de echipamente noi prin sprijinul sportivului de anduranță care a devenit cunoscut pentru competițiile extreme la care a participat (traversarea înot a Canalului Mânecii – primul român ce a reușit performanța, alergarea a 7 maratoane și 7 ultramaratone pe 7 continente, traversarea Oceanului Atlantic într-o ambarcațiune cu vâsle, alergarea a 560 de kiometri la Cercul Polar, la temperaturi extreme).De asemenea, prin evenimentul APUSENI4ULTRA, în care suntem alături de 2 sportivi în inițiativa lor temerară de 320 de kikometri de traversare a Apusenilor în alergare montană, ne dorim să sprijinim Centrul socio-medical Maria Beatrice din Alba Iulia, centru în care zilnic au loc 300 de sedințe de terapie. Anual, aproximativ 500 de copii beneficiază de serviciile centrului, un loc unde ne-am propus să ajutăm și mai mult decât până acum, prin dotarea camerei de terapie senzorială cu aparatură specifică în urma APUSENI4ULTRA.
Cum consideri că ne putem sprijini reciproc, în următoarea perioadă, noi între noi, ca ONG-uri, sau noi cu alți actori din comunitate – mediul privat, sectorul public etc.?
Pentru a traversa cu bine perioada care se dovedește a fi mai complicată chiar decât începutul pandemiei, văd un singur concept definitoriu, iar acesta este SOLIDARITATE. Ne putem sprijini reciproc gândindu-ne mai mult în termeni de noi, împreună, empatie și suport. În ultimele luni am legat cele mai multe colaborări cu asociații și fundații, deși noi am avut dintotdeauna strategia colaborării și nu pe cea a competiției.
Este vital ca mediul privat să se mobilizeze pentru a direcționa 20% din impozit către ONG-urile care în această perioadă sunt alături de atâtea categorii vulnerabile: medici, familii nevoiașe sau copii pentru care este nevoie să existe alternative viabile pentru continuarea studiilor.
Un îndemn care ar merita să ne răsune tuturor în minte în această perioadă ar fi: “Strângem rândurile!”.
Ce mesaj ai avea de transmis publicului În stare de bine?
A face bine este nu este nici o stare de urgență, nici o stare de alertă. Este o stare de normalitate pe care este nevoie să exersăm zinic, tocmai pentru a nu mai ajunge pe viitor la stări generate de crize. Recomand publicului Știri.ong să urmărească informațiile de pe această platformă pentru a fi informat despre cauze caritabile de încredere, care fac diferența în societatea românească.
TOTUL ESTE POSIBIL sprijină persoanele cu potențial să își atingă obiectivele și să reușească acolo unde își pun intenția.
▶️ Donații direct prin card: https://bit.ly/TOTUL_ESTE_POSIBIL
▶️ Cont: RO36BTRLRONCRT0386479601 (cont în lei, deschis la Banca Transilvania)
▶️ Revolut: 0722446352