În stare de bine

CREȘTEM ONG-URI #ÎNSTAREDEBINE, EDIȚIA 2019

Asociația ProTeszt fost creată în urmă cu 4 ani pentru a susține activitatea de la Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely Timisoara, însă nu și-a dezvoltat o identitate separată proprie. Astfel, prin programul #CrestemONGuri #InStareDeBine ne vom direcționa atenția înspre a crea această separare, plecând de la identitate vizuală până la modalități de organizare internă și continuând cu promovarea sub egida asociației a unor proiecte precum Actor's World Championships Timișoara.

Dacă vorbești de ONG-uri de tineret, mai ales în zona vestică a României, vorbești de FITT Timisoara, o organizație-umbrelă cu 30 de organizații membre și peste 27 de ani de activitate neîntreruptă la nivel local, regional, national și internațional. În programul #CreștemONGuri #ÎnStareDeBine facem o analiză organizațională pe mai multe nivele ale organizației (organizații membre, staff) care ne va indica cele mai importante aspecte de reglat în perioada următoare.

Prin proiectele sale, Asociația Love Bihor oferă tinerilor și copiilor șansa să devină adulții de care societatea are nevoie. Una din principalele activități ale asociației constă în vizite lunare la Spitalul de Recuperare din Băile 1 Mai, unde voluntarii organizației derulează activități recreative pentru copii aflați la tratament. Prin #CrestemONGuri #InStareDeBine vom pilota procese de descentralizare a sarcinilor și responsabilităților din asociație și vom propune planificări pentru comunicare și fundraising.

Poate nu știați, dar Zero Gravity - Sala de escaladă este de fapt asociația din Iași care susține încă din 2016 proiecte și programe de terapii alternative prin mișcare dedicate copiilor și tinerilor cu scopul de a promova și susține incluziunea lor socială. Prin #CrestemONGuri #InStareDeBine vom crea un plan mai clar de promovare pentru asociație și vom implementa un sistem mai eficient de management al voluntarilor.

Când vorbești de mișcarea independentă de teatru nu poți să nu menționezi Teatru Fix, cel care aduce cultura contemporană în Iași (și nu numai) încă din 2011. Mai mult, prin proiectele derulate propune un cadru profesionist de dezvoltare pentru tinerii artiști. Prin #CrestemONGuri #InStareDeBine vom încerca să FIXăm mai clar rolurile și responsabilitățile din asociație și să găsim un mecanism mai eficient de funcționare, la nivel strategic.

Cei 90 de tineri membri de la Asociația SMILE promovează drepturile copiilor instituționalizați din județul Vâlcea prin acțiuni de voluntariat și evenimente locale pline de energie și entuziasm. Cu #VoluntariiSMILE vom lucra pentru a organiza mai eficient departamentele din asociație și vom pilota modalități suplimentare de fundraising, în special scriere de proiecte.

Povestea kendamei pierdute este prima carte pentru copii cu personaje rome din literatura română. În spatele acestei cărți se află oamenii de la Asociația Cu Alte Cuvinte care promovează educația interculturală inclusivă și dezvoltă programe de literație prin lucrul cu scriitori și ilustratori care vor sa spună povești altfel. Prin programul #CreștemONGuri #înstaredebine vom lucra pentru a aduce împreună domeniile strategice ale organizației și pentru a dezvolta un plan de fundraising eficient pentru următorii ani.

Fundația Tineri pentru Tineri promovează accesul tinerilor la informare și servicii de sănătate, cu accent pe sănătatea reproducerii. Să vorbești #FaraIpocrizie despre acest subiect nu este ușor, însă organizația o face cu succes de 28 de ani, la nivel național, prin multe programe și proiecte de succes, bazate în special pe voluntariat. În cadrul programului #CrestemONGuri #InStareDeBine ne vom concentra atenția asupra îmbunătățirii guvernanței organizației atât la nivel practic, prin grupurile de coordonare, cât și la nivel strategic, pentru întreaga organizație.

Ajungem MARI este deja un brand: este programul educațional care ajută copiii instituționalizați sau din medii defavorizate din toată țara să se integreze în comunitate prin organizarea de cursuri și ateliere, excursii, tabere, cu ajutorul unei armate de voluntari. Cu o echipă de management însă destul de restrânsă și cu multe responsabilități, prin programul #CrestemONGuri #InStareDeBine vom face ordine în zona executivă, astfel încât responsabilitățile oamenilor din echipă și procesele din organizație să contribuie la eficientizarea timpului și resurselor.

Mihaela Lupu s-a mutat de la București la Galați și a înființat Asociația Mă Bucur de Viață care a deschis recent Centrul Regional de Recuperare Vasile Andrei. Centrul este destinat recuperării copiilor și are o echipă multidisciplinară de medici care lucrează în regim de voluntariat. Vom lucra atât pentru a crește eficiența management-ului voluntarilor asociației, cât și pentru a pilota o structură care să contribuie la distribuirea mai eficientă a sarcinilor în cadrul organizației.

Ați auzit de tinerii din Galați care și-au donat banii de banchet pentru a trimite în tabără 25 de copii? Taberele fac parte din programele de la Fundația Inima de Copil, care furnizează servicii sociale pentru copii și familii în nevoie. Prin programul #CreștemONGuri #ÎnStareDeBine vom lucra cu Inimă de copil pentru a face trecerea de la un management orientat către sarcini la o abordare bazată pe rezultate.

Ați auzit de AMAis? Dar de Răspiua sau de Club de Mobilitate Urbană Senseability? Așa-i că mai degrabă ați auzit de cele două din urmă? Și noi. Înființată în 2015, AMAis lucrează pentru un oraș care să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilități la o viață independentă, fără obstacole. Deseori este cunoscută prin inițiativele sale decât ca AMAis. AMAis este una dintre cele 29 de organizații cu care lucrăm în programul #CreștemONGuri #ÎnStareDeBine. Cu cei de la AMAis vom lucra pentru a aduce strategic cele două inițiative de mai sus și alte direcții de acțiune sub același brand al asociației, astfel încât să punem în lumina reflectoarelor demersurile acesteia.

Invităm organizațiile neguvernamentale legal înființate și care aderă la principiile și valorile programului În Stare de Bine să se înscrie într-un proces de evaluare organizațională, planificare și implementare de măsuri transformaționale cu scopul de a îmbunătăți capacitatea lor de a gestiona provocări existente și de a aborda eficient schimbări și tendințe viitoare. Pe scurt, ne dorim ca organizațiile #înstaredebine să fie organizații care funcționează EFICIENT, CORECT și SUSTENABIL.

Programul își propune să crească numărul de ONG-uri care pun accent pe dezvoltarea lor organizațională, pentru a fi eficiente în satisfacerea nevoilor reale ale beneficiarilor și comunităților în care își derulează activitățile.

Programul se va desfășura pe o perioadă de cel puțin 6 luni și va avea următoarele etape:

Etapa 1: Evaluare organizațională – vom identifica situația actuală a organizației și posibilele provocări care interferează cu eficacitatea/eficiența organizației și vom analiza cauzele care stau la baza acestora

Etapa 2: Planificare a acțiunilor transformaționale – vom începe un proces de planificare și punere în aplicare a diferite strategii de transformare care duc spre acțiuni concrete

Etapa 3: Intervenție – în baza planificării, cu sprijin din partea echipei În stare de bine și a Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile, organizațiile vor implementa acțiunile propuse, iar progresul va fi monitorizat și calibrat.

Astfel, căutăm oameni și organizații dornici și pregătiți pentru un proces de transformare organizațională care sunt dispuși să participe activ la programul de dezvoltare organizațională și sunt motivați să aducă schimbări în organizație și se pot angaja la acest proces pe termen scurt și mediu.

Organizațiile interesate sunt invitate să completeze formularul de aplicație până la data de 10 mai 2019:

Înregistrările pentru acest eveniment au fost închise.

Selecția organizațiilor care vor intra în program se va realiza în urma completării corecte și complete a chestionarului, în baza motivației acestora de participare.

Programul va începe în a doua jumătate a lunii mai 2019. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați la vlad.dumitrescu@fdsc.ro.