Webinar: Comunicarea ONG-urilor cu media prin storytelling
Programul #CreștemONGuri #ÎnStareDeBine vine în întâmpinarea nevoilor organizațiilor neguvernamentale cu un nou webinar prin care ne propunem să descoperim cum putem comunica eficient despre organizația noastră, folosind tehnici de storytelling.
Vom face referire la următoarele trei aspecte principale:
- PUBLICUL. Nu ești la examen. Nu urmează să vorbești în fața unei audiențe de jurați severi, care te vor evalua după criterii care nu-ți sunt foarte clare. N-are de ce să-ți fie frică. Vorbești cu cineva cunoscut – care are nume, prenume, chip. Cu cine vorbești? Ți-e clar? Alege-ți interlocutorul; imaginează-ți întâlnirea; gândește-te la ce-ai vrea să-i povestești.
- TEMA. Nu trebuie să faci un raport anual de activitate, nu trebuie să obții o finanțare și nu trebuie să folosești vorbe mari, care să convingă niște necunoscuți că munca ta merită luată în serios. Vrei, pur și simplu, să împărtășești cuiva cunoscut o trăire pe care tu ai avut-o. Acolo e povestea – în acea trăire.
- POVESTEA. Întâmplările/poveștile sunt de obicei convingătoare dacă au personaj + acțiune/schimbare (înainte/după). Care e personajul, cum era “înainte”, cum a fost “după” – și ce anume s-a întâmplat între “înainte” și “după”? E o schemă simplă, într-adevăr; și totuși majoritatea narațiunilor de forță se încadrează în ea.
Mona Dîrțu este jurnalist și trainer. Ca jurnalist, a fost reporter de teren, apoi editor, apoi redactor șef la diverse publicații. A recrutat și antrenat, în 20+ ani, circa 200 de reporteri și a acumulat experiență masivă în editing (de la găsirea unghiului de abordare a subiectului și organizarea informației până la ton & stil). Începând cu 2014 a fost trainer/mentor în proiectul Superscrieri, pentru circa 100 de jurnaliști din presa independentă. Tot din 2014 face, alături de Fundația Friends For Friends, ateliere de scriere/storytelling pentru companii și ONG-uri. Printre altele, este membru al juriului Superscrieri, o competiție anuală care premiază cele mai bune reportaje și investigații din presa românească. În weekend-uri scrie newsletter-ul MONDAY MEMO, un distilat de informație quality, verificată și contextualizată, pentru oameni ocupați. Cât despre ONG-uri, crede sunt un zăcământ neexploatat – în termeni de comunicare publică – de bunăvoință anonimă, discret răspândită pe orizontală, care a dobândit deja și forță de iradiere, și putere vindecătoare.
Evenimentul se adresează EXCLUSIV organizațiilor neguvernamentale.
Organizațiile interesate să participe sunt invitate să completeze formularul de înscriere disponibil AICI, până cel târziu luni, 29 iunie, ora 17:00.
Pentru mai multe întrebări, persoana de contact este Iuliana Rada – iuliana.rada@fdsc.ro.