În stare de bine

TM&CJ Design Days

Proiect derulat de Asociația Noi Re-Creăm

Durată: 5 luni

Aria de desfășurare: urban

Localități: Cluj-Napoca, Timișoara

Buget proiect: 118.750 lei; proiect finanțat în cadrul Apelului 2

Domeniu: cultură

SCOP

Scopul proiectului este dezvoltarea comunităţii de tineri designeri de obiect şi designeri vestimentari din Timişoara şi din Cluj-Napoca, dar şi din ţară, prin susţinerea producţiei şi a mobilităţii operelor şi introducerea designulului într-o zonă mult mai conceptuală de exprimare a ideilor, prin sculpturalitatea obiectelor sau a hainelor. Designul este o formă de comunicare vizuală, iar TM&CJ Design Days 2018 doreşte să exploreze această calitate.

REZUMAT

Proiectul TM&CJ Design Days constă în două evenimente complexe ce se desfăşoară în Timișoara şi Cluj-Napoca, prin care este promovat şi dezvoltat domeniul designului de obiect şi al designului vestimentar în cele două oraşe.

Fiecare dintre cele două evenimente se întinde pe parcursul a trei zile, având loc în perioada noiembrie – decembrie 2018.

TM Design Days şi CJ Design Days vor cuprinde fiecare:

  • 1 expoziţie care va reuni designeri de obiect şi designeri vestimentari români
  • 6 conferinţe pe diverse teme specifice – discuţii susţinute de designeri, studiouri şi arhitecţi
  • 3 workshopuri deschise publicului
  • 1 prezentare de modă
  • 3 tururi ghidate pentru copii

La fiecare expoziție vor participa aproximativ 50-60 de designeri independenţi cu produse originale de mobilier, corpuri de iluminat, obiecte decorative, ceramică, accesorii, bijuterii şi haine, prezentate într-un context creativ şi conceptual. Expoziţiile vor avea ca tematică DIALOGUL, iar obiectele vor fi expuse în perechi, în funcţie de felul în care între acestea se creează o conexiune la nivel formal, cromatic, conceptual sau conflictual. În crearea scenografiei expoziţiilor vor fi utilizate oglinzi, pentru a pune și mai mult în evidenţă tematica.

Conferinţele şi workshopurile vor fi construite pe subiecte de interes pentru persoanele din domeniu, dar şi pentru publicul larg, iar tematicile acestora vor fi construite în jurul tendinţelor momentului, pe baza unui studiu al pieţei de design din România raportată la cea internaţională, studii de caz pe studiouri de design, utilizarea mediului online pentru construirea unui business creativ ș.a.m.d.

Prezentările de modă vor continua tema dialogului şi vor fi realizate în acelaşi stil experimental, folosind dansatori contemporani cu coregrafii improvizate în spaţii creative, independente, pentru prezentarea hainelor.

Tururile ghidate pentru copii vor fi susţinute de animatori socioeducativi, care vor prezenta într-un mod ludic şi interesant lumea creativă a designului.